Σούπα με αρακά και πράσο

6
Μερίδες
1/5
Βαθμός Δυσκολίας
www.recipeshubs.com/

Η Δευτέρα ήταν ανέκαθεν μέρα οσπρίων ή λαδερών. Η σκέψη είναι μετά το Σαββατοκύριακο που τις περισσότερες φορές κάνουμε καταχρήσεις εκτεταμένης κρεατοφαγίας κι αυξημένων λιπαρών (για να μην αναφερθώ στην αυξημένη πρόσληψη ζάχαρης), να ακολουθήσει γεύμα χορτοφαγικό δίχως υλικά ζωικής προέλευσης. Χθες λοιπόν το μεσημέρι έφτιαξα σούπα με φρέσκο αρακά, πράσα και πολλά-πολλά κρουτόν. Ας μην γελιόμαστε, τα κρουτόν είναι το δόλωμα για τα παιδιά. Τα περισσότερα μικρά παιδιά παρουσιάζουν απέχθεια σε οτιδήποτε πράσινο δίχως καν να μπουν στον κόπο να το δοκιμάσουν. Αντιθέτως τα κρουτόν, τραγανά και νόστιμα όπως είναι (προφανώς επειδή δεν είναι πράσινα), είναι αγαπημένα. Θα μπορούσαν δηλαδή να τρέφονται μόνο με αυτά όλη μέρα. Γι’ αυτό καλό είναι να τα ετοιμάζουμε μόνοι μας δίχως να καταφεύγουμε στα έτοιμα, τα οποία είναι αμφιβόλων μεθόδων παρασκευής ενώ περιέχουν έλαια άγνωστης προέλευσης.

Τρόπος Παρασκευής:

Σε μια ευρύχωρη κατσαρόλα ρίχνω τον σπιτικό ζωμό βοδινού (ή 3 ποτήρια νερό και τους δύο έτοιμους κύβους), τον κατεψυγμένο αρακά, τα πράσα, την πατάτα και το κρεμμύδι κομμένα όλα σε μεγάλα κομμάτια και βράζω μέχρι να ψηθούν όλα τα λαχανικά για περίπου 60’.

Βάζω τον αρακά να βράσει με τον ζωμό.
Αφού ψηθούν τα λαχανικά (κυρίως ο αρακάς) μετά από 1 ώρα, δοκιμάζω να δω αν μου κάνει η γεύση της σούπας. Αν χρειασθεί προσθέτω λίγο ακόμα αλάτι και πιπέρι (διότι ο ζωμός έχει ήδη αρκετό) και την λίγη ζάχαρη (για την περίπτωση που ο αρακάς δεν είναι αρκετά γλυκός). Στο τέλος προσθέτω και το ελαιόλαδο να πάρει μια βράση.
Αποσύρω από την φωτιά κι αφήνω την σούπα να γίνει χλιαρή. Αργότερα την αλέθω με την ράβδο του multi απευθείας μέσα στην κατσαρόλα ή την αλέθω στο μπλέντερ ωσότου αποκτήσει βελούδινη υφή.
Η σούπα αλέθεται στο χέρι με την ράβδο του multi. 
Έτοιμη η αρακόσουπα.
Παράλληλα έχω κόψει το ψωμί  (το οποίο μπορεί να είναι και ψωμί του τοστ) σε κύβους και το ψήνω στον φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία στους 120°C για 45′ περίπου ή ωσότου γίνει τραγανό. Εναλλακτικά, ετοιμάζω τα κρουτόν σε αντικολλητικό σκεύος και τ’ αφήνω να ψήνονται σε χαμηλή θερμοκρασία για 1 με 1,5 ώρα ανακατεύοντας τακτικά. Το μόνο που χρειάζονται είναι σιγανό ψήσιμο για να γίνουν τραγανά.
Αφού σερβίρω την σούπα γαρνίρω κάθε πιάτο με 1 κ.σ. κρέμα γάλακτος για διακόσμηση κι επιπλέον γεύση και προσθέτω μπόλικα σπιτικά κρουτόν. Απολαμβάνουμε την σούπα αρακά και πράσο χωρίς τύψεις!
www.recipeshubs.com/
Καλή μας όρεξη!
Rate