Φωτογραφία: www.jamieoliver.com

Νηστίσιμη (Vegan) Μους Σοκολάτας με Λάιμ και Μπούκοβο

Αυτή η νηστίσιμη (vegan) μους σοκολάτας είναι απίθανη, αν και πιθανότατα να μην είναι για όλα τα γούστα επειδή είναι πραγματικά πικάντικη. Από την άλλη, η αψάδα που προκύπτει από την προσθήκη μπούκοβου είναι κάτι που ρυθμίζεται και προσαρμόζεται στα μέτρα μας. Εκτός όμως από πικάντικη είναι και πολύ αρωματική και χωνευτική, καθώς η γεύση του λάιμ αφήνει δροσερή επίγευση. Ιδανικό για να κλείσει κανείς όμορφα το γεύμα του μιας και είναι ιδιαίτερα ελαφρύ επιδόρπιο (μια συνταγή του Jamie Oliver).

Η συνταγή περιέχει τόφου, σοκολάτα υγείας με μεγάλη περιεκτικότητα κακάο και μπόλικο ξύσμα λάιμ. Ας ξεκινήσουμε όμως από τα βασικά, τι είναι το τόφου;

Το τόφου είναι ένα προϊόν που προέρχεται από σόγια, ιδιαίτερα δημοφιλές στις κουζίνες χωρών της Άπω Ανατολής, αλλά και μεταξύ των χορτοφάγων και των vegans. Για την τελική μορφή του τόφου, προηγείται επεξεργασία παρόμοια με αυτή του γάλακτος προκειμένου να γίνει τυρί, δηλαδή θρομβώνεται το γάλα σόγιας κι ακολουθεί διαχωρισμός του τυροπήγματος από το τυρόγαλα. Το τόφου κατ’ ουσίαν είναι μια σχεδόν άγευστη μάζα με αρκετή περιεκτικότητα νερού, που απορροφά σαν σφουγγάρι ό,τι γεύση βρεθεί στο περιβάλλον του.

Τα τόφου είναι δύο ειδών τα μαλακά όπως το silken και το soft tofu που χρησιμοποιούνται κυρίως στην ζαχαροπλαστική, όπως στις κρέμες και τα παγωτά και τα σκληρά όπως το firm ή extra firm tofu, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως για αλμυρά πιάτα, από σούπες, σάντουιτς ενώ συχνά παίρνει τον ρόλο νηστίσιμου (vegan) τυριού και γίνεται τηγανητό.

Το τόφου είναι προϊόν χαμηλό σε θερμίδες και υψηλό σε πρωτεΐνη. Επίσης, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο και είναι πλούσιο σε ασβέστιο ή μαγνήσιο αναλόγως των θρομβωτικών που χρησιμοποιούνται κατά την παρασκευή του. Τέλος, προτιμάμε το τόφου που είναι προϊόν βιολογικής καλλιέργειας, καθώς το κοινό τόφου ενδέχεται να προέρχεται από μεταλλαγμένη σόγια.

ΥΛΙΚΑ:

Ingredients

  •           200 γρ σοκολάτα υγείας (με 75% κακάο)
  •           700 γρ (περίπου 2 συσκευασίες) μαλακό τόφου (silken tofu)
  •           150 γρ σιρόπι σφενδάμου (ή μέλι)
  •           Τριμμένος φλοιός από 1 λάιμ
  •           1 κγλ εκχύλισμα βανίλιας (καλής ποιότητας)
  •           1 κσ μαύρο ρούμι (ή burbon ή κονιάκ)
  •           1 πρέζα μπούκοβο (chili flakes)
  •           1 μεγάλη πρέζα αλάτι
  •           Λίγη τριμμένη σοκολάτα (για γαρνιτούρα)
  •           Σπασμένους και καβουρδισμένους ξηρούς καρπούς (για γαρνιτούρα)

ΟΔΗΓΙΕΣ

  1. Λιώνω την σοκολάτας υγείας σε μπεν-μαρί τοποθετώντας στην φωτιά ένα κατσαρολάκι μισογεμάτο με νερό να βράσει. Στηρίζω στο χείλος του σκεύους ένα πυρίμαχο μπολ (τύπου pyrex) δίχως να αγγίζει το νερό που κοχλάζει και τοποθετώ την σοκολάτα κομμένη σε κομμάτια να λιώσει.
  2. Στραγγίζω το τόφου πιέζοντάς το μέσα σε ένα τουλπάνι (λεπτή πετσέτα που θυμίζει τούλι και χρησιμοποιείται στην μαγειρική) ή μια λεπτή πετσέτα κουζίνας ν’ αφήσει τα υγρά του.
  3. Τοποθετώ στο μπλέντερ το στραγγισμένο τόφου με όλα τα λοιπά υλικά της συνταγής πλην της λιωμένης σοκολάτας. Χτυπάω το μείγμα για 1-2 λεπτά ωσότου έχω μια λεία και γυαλιστερή μους. Κατόπιν προσθέτω την λιωμένη σοκολάτα και συνεχίζω το χτύπημα ωσότου ενσωματωθεί.
  4. Δοκιμάζω την γεύση της νηστίσιμης μους σοκολάτας και διορθώνω αναλόγως ενώ θα πρέπει η υφή της να είναι μεταξένια και γυαλιστερή. Μοιράζω την μους σοκολάτας σε διαφορετικά φλιτζανάκια του καφέ (η γεύση της είναι πλούσια και δεν χρειάζεται μεγάλη ποσότητα κατ’ άτομο) ενώ πασπαλίζω από πάνω με τριμμένη σοκολάτα και σπασμένους, καβουρδισμένους ξηρούς καρπούς.
  5. Η μους σοκολάτας είναι καλύτερα να ετοιμαστεί από την προηγουμένη για να δέσουν οι γεύσεις και τ’ αρώματα. Προκειμένου να μην χάσει την μαλακή της υφή και σφίξει πολύ όμως, την διατηρώ στο πάνω και μπροστινό μέρος του ψυγείου που η θερμοκρασία δεν είναι πολύ χαμηλή.

Φωτογραφία: www.jamieoliver.com
Rate