Φωτογραφία: www.cookingclassy.com

Χυλός Βρώμης χωρίς Βράσιμο (Overnight Oats)

1-2
Μερίδες
1/5
Βαθμός Δυσκολίας

Ο χυλός βρώμης χωρίς βράσιμο είναι το απόλυτο υγιεινό πρωινό ή και σνακ. Αποτελεί ισορροπημένη τροφή γιατί περιέχει μόνο θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό μας, είναι υγιεινό και μας χορταίνει για πολλές ώρες, μπορεί να ετοιμασθεί σε πολλές παραλλαγές και το σημαντικότερο από όλα, για όσους έχουμε παιδιά, μπορούν να το ετοιμάσουν μόνα τους αναπτύσσοντας υγιεινές συνήθειες κάνοντας πειραματισμούς με διαφορετικούς γευστικούς συνδυασμούς. Ο χυλός βρώμης χωρίς βράσιμο ετοιμάζεται από το βράδυ και μένει στο ψυγείο μας για αρκετές ώρες μέχρι να φουσκώσουν οι νιφάδες βρώμης και να δέσουν οι γεύσεις, οπότε μας λύνει τα χέρια κατά το πρωινό που ο χρόνος πιέζει.

Η άνοιξη και το καλοκαίρι είναι η κατάλληλη εποχή για να δοκιμάσει κανείς τον χυλό βρώμης καθώς τα φρέσκα φρούτα εποχής αφθονούν, με πρώτα και καλύτερα τα φρούτα του δάσους με τα πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά. Ο χυλός βρώμης μπορεί εκτός από φρούτα, να συνδυασθεί επίσης με γιαούρτι, με δημητριακά και σπόρους, με ξηρούς καρπούς, με μυρωδικά, με γλυκαντικά και να αποκτήσει ενδιαφέρουσα υφή και πολυεπίπεδη γεύση.

Το γάλα είναι βασικό συστατικό της συνταγής και μπορεί να είναι όποιο γάλα προτιμάμε να πίνουμε. Μπορεί συνεπώς να είναι γάλα ζωικό όπως αγελάδος ή κατσικίσιο ή φυτικό γάλα όπως αμυγδάλου, καρύδας, σόγιας, ρυζιού ή ανάμεικτο (αμυγδάλου-καρύδας, σόγιας-καρύδας). Θα μπορούσε επίσης να είναι σοκολατούχο γάλα αρκεί να μην έχει πολλά σάκχαρα για να διατηρήσουμε την υγιεινή νότα στο πρόγευμα. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το γιαούρτι που επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε καθώς θα μπορούσε να είναι γιαούρτι φυτικής προέλευσης όπως σόγιας, καρύδας ή αμυγδάλου. Όσο για τα γλυκαντικά, μπορούν να είναι λίγο μέλι, σιρόπι σφεντάμου, αγαύης, χαρουπόμελο ή ό,τι άλλο προτιμάμε ή έχουμε εύκαιρο. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι απαραίτητο να προσθέσουμε κάποιο γλυκαντικό στον χυλό βρώμης ιδίως αν χρησιμοποιήσουμε μυρωδικά ή μπαχαρικά στο μείγμα μας.

Παρακάτω προτείνουμε οκτώ διαφορετικούς συνδυασμούς για χυλό βρώμης χωρίς βράσιμο, σε διαφορετικές γεύσεις για όλα τα γούστα κι όλες τις ώρες. Ο πρώτος είναι ο βασικός τρόπος για να ετοιμάζουμε τον χυλό, ενώ οι επόμενοι αποτελούν εναλλαγές με διαφορετικά υλικά για μεγαλύτερη ποικιλία. Οι ιδέες, με μικρές παραλλαγές, είναι από το www.wholefully.com και σκοπό έχουν να μας δώσουν έμπνευση για να υιοθετήσουμε καινούργιες διατροφικές συνήθειες. Η κάθε μια από τις ακόλουθες παραλλαγές ετοιμάζουν μια μεγάλη μερίδα ή δύο μικρότερες.

ΥΛΙΚΑ

Ingredients

Κλασικός Χυλός Βρώμης

  •           1/3 φλ (στραγγιστό) γιαούρτι της επιλογής μου
  •           ½ φλ γεμάτο νιφάδες βρώμης
  •           2/3 φλ γάλα της αρεσκείας μου
  •           1 κσ σπόρους τσία ή σπασμένους λιναρόσπορους
  •           ½ κγλ εκχύλισμα βανίλιας
  •           1 πρέζα αλάτι
  •           1 κσ μέλι ή σιρόπι σφεντάμου ή σιρόπι αγαύης ή χαρουπόμελο (προαιρετικά)

 

Χυλός Βρώμης με Σοκολάτα-Φιστικοβούτυρο

  •           1/3 φλ (στραγγιστό) γιαούρτι της επιλογής μου
  •           ½ φλ γεμάτο νιφάδες βρώμης
  •           2/3 φλ γάλα της αρεσκείας μου
  •           1 κσ σπόρους τσία ή σπασμένους λιναρόσπορους
  •           ½ κγλ εκχύλισμα βανίλιας
  •           1 πρέζα αλάτι
  •           1 κσ μέλι ή σιρόπι σφεντάμου ή σιρόπι αγαύης ή χαρουπόμελο (προαιρετικά)
  •           1 κσ φιστικοβούτυρο
  •           1 κγλ άγλυκο κακάο (γερμανικού τύπου)

 

Χυλός Βρώμης Κέικ Καρότου

  •           1/3 φλ (στραγγιστό) γιαούρτι της επιλογής μου
  •           ½ φλ γεμάτο νιφάδες βρώμης
  •           2/3 φλ γάλα της αρεσκείας μου
  •           1 κσ σπόρους τσία ή σπασμένους λιναρόσπορους
  •           ½ κγλ εκχύλισμα βανίλιας
  •           1 πρέζα αλάτι
  •           1 κσ μέλι ή σιρόπι σφεντάμου ή σιρόπι αγαύης ή χαρουπόμελο (προαιρετικά)
  •           1 μικρό καρότο, τριμμένο
  •           1,5 κσ τυρί κρέμα, σε θερμοκρασία δωματίου
  •           1 κσ σταφίδες
  •           2 πρέζες κανέλα

 

Χυλός Βρώμης Σοκολάτα-Μπανάνα

  •           1/3 φλ (στραγγιστό) γιαούρτι της επιλογής μου
  •           ½ φλ γεμάτο νιφάδες βρώμης
  •           2/3 φλ γάλα της αρεσκείας μου
  •           1 κσ σπόρους τσία ή σπασμένους λιναρόσπορους
  •           ½ κγλ εκχύλισμα βανίλιας
  •           1 πρέζα αλάτι
  •           1 κσ μέλι ή σιρόπι σφεντάμου ή σιρόπι αγαύης ή χαρουπόμελο (προαιρετικά)
  •           ½ ώριμη μπανάνα, λιωμένη με πιρούνι
  •           1 κσ κομματάκια σοκολάτας υγείας

 

Χυλός Βρώμης με Τροπικά Φρούτα

  •           1/3 φλ (στραγγιστό) γιαούρτι της επιλογής μου
  •           ½ φλ γεμάτο νιφάδες βρώμης
  •           2/3 φλ γάλα καρύδας ή της αρεσκείας μου
  •           1 κσ σπόρους τσία ή σπασμένους λιναρόσπορους
  •           ½ κγλ εκχύλισμα βανίλιας
  •           1 πρέζα αλάτι
  •           1 κσ μέλι ή σιρόπι σφεντάμου ή σιρόπι αγαύης ή χαρουπόμελο (προαιρετικά)
  •           2 κσ ψιλοκομμένος ανανάς
  •           2 κσ ψιλοκομμένο μάνγκο
  •           ½ ώριμη μπανάνα, ψιλοκομμένη ή λιωμένη με το πιρούνι
  •           1 κσ αποξηραμένες φλοίδες καρύδας (coconut flakes)

 

Χυλός Βρώμης Τσίζκεικ Φράουλα

  •           1/3 φλ (στραγγιστό) γιαούρτι της επιλογής μου
  •           ½ φλ γεμάτο νιφάδες βρώμης
  •           2/3 φλ γάλα της αρεσκείας μου
  •           1 κσ σπόρους τσία ή σπασμένους λιναρόσπορους
  •           ½ κγλ εκχύλισμα βανίλιας
  •           1 πρέζα αλάτι
  •           1 κσ μέλι ή σιρόπι σφεντάμου ή σιρόπι αγαύης ή χαρουπόμελο (προαιρετικά)
  •           ¼ φλ ψιλοκομμένες φρέσκες φράουλες
  •           1,5 κσ τυρί κρέμα, σε θερμοκρασία δωματίου
  •           Χυμός και φλοιός από ½ μικρό λεμόνι

 

Χυλός Βρώμης με Κολοκύθα και Μπαχαρικά

  •           1/3 φλ (στραγγιστό) γιαούρτι της επιλογής μου
  •           ½ φλ γεμάτο νιφάδες βρώμης
  •           2/3 φλ γάλα της αρεσκείας μου
  •           1 κσ σπόρους τσία ή σπασμένους λιναρόσπορους
  •           ½ κγλ εκχύλισμα βανίλιας
  •           1 πρέζα αλάτι
  •           1 κσ μέλι ή σιρόπι σφεντάμου ή σιρόπι αγαύης ή χαρουπόμελο (προαιρετικά)
  •           ½ φλ πουρέ κολοκύθας (φρέσκο ή κονσέρβας)
  •           2 πρέζες κανέλα
  •           1 πρέζα γαρύφαλλο
  •           1 πρέζα μοσχοκάρυδο

 

Χυλός Βρώμης με Σοκολάτα και Καρύδα

  •           1/3 φλ (στραγγιστό) γιαούρτι της επιλογής μου
  •           ½ φλ γεμάτο νιφάδες βρώμης
  •           2/3 φλ γάλα καρύδας (ή της αρεσκείας μου)
  •           1 κσ σπόρους τσία ή σπασμένους λιναρόσπορους
  •           ½ κγλ εκχύλισμα βανίλιας
  •           1 πρέζα αλάτι
  •           1 κσ μέλι ή σιρόπι σφεντάμου ή σιρόπι αγαύης ή χαρουπόμελο (προαιρετικά)
  •           1 κοφτή κγλ άγλυκο κακάο (γερμανικού τύπου)
  •           ¼ φλ αποξεραμένες φλοίδες καρύδας (coconut flakes)

ΟΔΗΓΙΕΣ

  1. Αποβραδίς ανακατεύω όλα τα υλικά για τον χυλό βρώμης της επιλογής μου σε βάζο ή μπολ και τον διατηρώ στο ψυγείο μέχρι το επόμενο πρωινό. Όσο στέκεται το μείγμα θα δέσουν οι γεύσεις, θα φουσκώσουν οι νιφάδες βρώμης και θα σχηματιστεί ένα μείγμα που θα θυμίζει χυλό. Τοποθετώντας τα υλικά σε βάζο μπορώ να μεταφέρω τον χυλό βρώμης μαζί μου στην δουλειά ή το γυμναστήριο και να τον καταναλώσω αργότερα.
  2. Τέλος, μερικές συμβουλές για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα. Είναι σημαντικό να μην παραλείψουμε το αλάτι που προσφέρει ένταση στην γεύση, να ακολουθήσουμε τις αναλογίες για καλύτερη υφή (περισσότερο γιαούρτι δίνει πιο παχύρευστο αποτέλεσμα) και να προσθέσουμε τα τραγανά υλικά (ξηρούς καρπούς, δημητριακά, γκρανόλα κ.α.) στο τέλος προκειμένου να μην νοτίσουν. Οι παραπάνω συνδυασμοί είναι ενδεικτικοί κι όχι δεσμευτικοί του πως μπορεί κάποιος να «παίξει» με τα υλικά, τις γεύσεις ακόμα και τις αναλογίες. Γι’ αυτό ας προσπαθήσουμε να γίνουμε δημιουργικοί. Καλή επιτυχία.

Φωτογραφία: www.cookingclassy.com
Rate