Ρύζι με Λαχανικά

Ρύζι με Λαχανικά

4
Μερίδες
2/5
Βαθμός Δυσκολίας

Αυτό το πιάτο προέκυψε μια μέρα που ο χρόνος δεν περίσσευε και στο ψυγείο υπήρχε ρύζι από την προηγουμένη. Εύκολο, νόστιμο και γρήγορο φαγητό, τα έχει όλα γι’ αυτό και είναι χορταστικό και ισορροπημένο. Περιέχει ποικιλία λαχανικών όπως καρότο, αρακά, καλαμπόκι, ομελέτα, ψιλοκομμένο καπνιστό χοιρομέρι ή μπέικον και τα απαραίτητα ασιατικά αρτύματα όπως σάλτσα σόγιας, σάλτσα στρειδιών και γλυκό ξύδι μίριν. Ετοιμάζοντας το ρύζι με αυτήν την συνταγή, ξεφεύγουμε από την πεζή καθημερινότητα της «μαμαδίστικης» κουζίνας και προσθέτουμε γεύση και χρώμα στην διατροφή μας. Αν επιθυμούμε, μπορούμε κάλλιστα να ετοιμάσουμε τα επιμέρους υλικά από την προηγουμένη και να τα συνενώσουμε την επομένη αφού ζεστάνουμε και προσθέσουμε τα αρτύματα. Τέλος, παραλείποντας το μπέικον, αυτό το πιάτο είναι ιδανική χορτοφαγική επιλογή, όταν νηστεύουμε ή απλά αποφεύγουμε το κρέας, όπως ας πούμε τις Δευτέρες που συχνά είναι “meatless Mondays”.

ΥΛΙΚΑ:

Ingredients

  •           1/2 φλ ρύζι basmati (ισούται με 1,5 φλ ψημένο ρύζι)
  •           2 κσ ελαιόλαδο
  •           2 αυγά
  •           λίγο αλατοπίπερο (για την ομελέτα)
  •           100 γρ (back) μπέικον ή καπνιστό χοιρομέρι, κομμένο σε κομμάτια
  •           1 καρότο, κομμένο σε μικρούς κύβους
  •           1 κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
  •           2/3 φλ κατεψυγμένο αρακά
  •           2-3 κσ σάλτσα σόγιας (soy sauce)
  •           1 κσ σάλτσα στρειδιών (oyester sauce)
  •           1 κσ mirin sauce
  •           1 κσ άσπρο σουσάμι
  •           1/2 κγλ σχοινόπρασο, ψιλοκομμένο

ΟΔΗΓΙΕΣ

  1. Ετοιμάζω το ρύζι σύμφωνα με τις οδηγίες παρασκευής της συσκευασίας και το αφήνω στην άκρη.
  2. Σε ένα μπολ χτυπάω τα 2 αυγά, αλατοπιπερώνω το μείγμα και προσθέτω το λάδι στο τηγάνι/σκεύος. Μόλις αυτό ζεσταθεί, προσθέτω τα χτυπημένα αυγά σε μέτρια φωτιά με κλειστό καπάκι και περιμένω να στερεοποιηθεί η ομελέτα. Αποσύρω από την φωτιά, τεμαχίζω και κρατάω την ομελέτα στην άκρη.
  3. Στο ίδιο σκεύος ψήνω το μπέικον (εφόσον το χρησιμοποιήσω) σε μέτρια προς δυνατή φωτιά (7/9) μέχρι να ξεροψηθεί. Όταν είναι έτοιμο, το στραγγίζω σε χαρτί κουζίνας. Το back bacon το προτιμώ επειδή δεν έχει πολύ λίπος ενώ χρησιμοποιώντας καπνιστό χοιρινό αντί για μπέικον, παραλείπω το ψήσιμο, απλά ζεσταίνω να πάρει θερμοκρασία.
  4. Κατόπιν συνεχίζω με τα λαχανικά. Τοποθετώ τα καρότα, τον αρακά και το καλαμπόκι στο σκεύος/τηγάνι με το υπάρχον λάδι, κι αφού τα γυρίσω για λίγο, τ’ αφήνω σε χαμηλή θερμοκρασία (3/9) με κλειστό καπάκι να ψηθούν για 10-12’.
  5. Στην συνέχεια προσθέτω στο σκεύος με τα λαχανικά το ρύζι, την ομελέτα και το μπέικον και ρίχνω τα αρτύματα. Ανακατεύω να πάνε παντού και στην συνέχεια γαρνίρω με το ψιλοκομμένο σχοινόπρασο και το σουσάμι. Σερβίρω το ρύζι με τα λαχανικά όσο είναι ζεστό. Καλή όρεξη!

Rate