Photo: www:theactivefamily.org

Δραστηριότητες σε καιρούς Απομόνωσης

Εκτός από την διατροφή μας σε καιρούς αυτοπεριορισμού και απομόνωσης υπάρχουν και τόσα άλλα που μπορούμε να φροντίσουμε κατά την παραμονή μας στο σπίτι.

Κατεβάζουμε το online πρόγραμμα γυμναστικής που μας ταιριάζει για το σπίτι. Στο διαδίκτυο θα βρούμε προγράμματα για yoga μέχρι cross fit. Ίσως να είναι καιρός να ξεκινήσουμε κι εκείνον τον διαλογισμό που πάντα λέγαμε πως θα μας κάνει καλό κι απλά δεν είχαμε τον χρόνο να τον εντάξουμε στο πρόγραμμά μας.

Photo: www.verywellfit.com

Κάνοντας μόνοι μας την φασίνα του σπιτιού μας εκτός από το ότι γεμίζουμε τον χρόνο μας κινούμαστε κάνοντας απλές, καθημερινές κινήσεις ενώ ταυτόχρονα φροντίζουμε τον χώρο στο οποίο περνάμε πλέον όλες τις ώρες της ημέρας.

Photo: www:professionalhomesearch.com

Καλό είναι ακόμα κι αν δεν θα βγαίνουμε καθόλου από το σπίτι να μην παραλείψουμε να ντυνόμαστε σαν να πρόκειται να βγούμε έξω. Ακόμα και λίγο make up κάνει καλό στην ψυχολογία για εμάς τις γυναίκες.

Photo: www.vectorstock.com/

Αφού ξυπνήσουμε, δεν παραλείπουμε να φτιάξουμε το κρεββάτι μας, να αερίσουμε καλά τους χώρους του σπιτιού και να συγυρίσουμε προτού ξεκινήσουμε την μέρα μας. Η φροντίδα του χώρου μας είναι σεβασμός προς τον εαυτό μας και την οικογένειά μας. Αυτή είναι η καλύτερη ευκαιρία να μάθουμε και στα παιδιά μας να ασχοληθούν με την φροντίδα του χώρου τους και την συμμετοχή τους στα κοινά του σπιτιού.

Photo: www.cnbc.com

Παίρνουμε τηλέφωνο την γιαγιά και τον παππού, επικοινωνούμε με τους φίλους μας και τους ανθρώπους που πιθανώς να περνούν δύσκολα αυτές τις μέρες, ειδικά μάλιστα όταν ορισμένοι εξ’ αυτών μένουν μόνοι, αντιμετωπίζουν προβλήματα υγίειας ή έχουν χωριστεί από τους δικούς τους, όπως είναι οι φοιτητές. Η επικοινωνία αυτές τις μέρες είναι θεμελιώδης ανάγκη για όλους μας. Εντάσσοντάς την σε ένα πλαίσιο τακτικής συχνότητας γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και βιώνουμε λιγότερο έντονα την μοναξιά και την απομόνωσή μας.

Photo: www.jeffersontelecom.com

Τέλος ένα ημερήσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων με ό,τι ευχαριστεί και θέλει ο καθένας από εμάς να κάνει βοηθάει να ξυπνάμε με μεγαλύτερη όρεξη, καλή διάθεση και κέφι. Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να συμπεριλαμβάνουν:

    • Ενημέρωση με μέτρο ακούγοντας ή διαβάζοντας τις ειδήσεις αλλά και πολλές αξιόλογες απόψεις στα κοινωνικά δίκτυα και τις εφημερίδες για να γνωρίζουμε τις εξελίξεις στην χώρα μας και τον κόσμο.

      Photo: www.editorandpublisher.com
    • Απενοχοποιημένο “binge watching” (μαραθώνιος παρακολούθησης σειρών) ενδίδοντας στην αγαπημένη μας σειρά ή στις ταινίες που δεν προλάβαμε να δούμε τόσο καιρό. Αυτή θα είναι μια από τις λίγες περιόδους που δεν χρειάζεται να έχουμε τύψεις για τις πολλές ώρες που θα περνάμε μπροστά στην τηλεόραση.

      Photo: www.forbes.com
    • Μαγείρεμα με τα υλικά που έχουμε. Δεν χρειάζεται να έχουμε τα πάντα στην κουζίνα μας για να αρχίσουμε να μαγειρεύουμε. Μπορούμε ν’ ψάξουμε συνταγές στο διαδίκτυο αλλά και το Dailycious.gr κάνοντας αναζήτηση ανά υλικό. Αν πάλι έχουμε αρκετές προμήθειες, ίσως είναι ευκαιρία ν’ ασχοληθούμε με συνταγές που απαιτούν πιο πολύ χρόνο και προσήλωση.

      Photo: www:alltalktraining.com
    • Συγυρίζουμε κι αναδιοργανώνουμε τα ντουλάπια μας πετώντας ό,τι δεν μας χρειάζεται (decluttering), καθαρίζουμε τα ντουλάπια της κουζίνας και το ψυγείο, ελαφραίνουμε τις ντουλάπες μας από αφόρετα ρούχα, ρούχα των παιδιών που τους έχουν μικρύνει και μπορούν να δωρηθούν. Ευκαιρία να μάθουμε την τεχνική της Marie Kondo (σύμβουλος συγυρίσματος με δική της μέθοδο και εκπομπή)! Oι δουλειές αυτές είναι καθαρτήριες και στο τέλος κάνουν την ζωή στον χώρο μας πιο ευχάριστη κι εύκολη.

      Photo: www.thespruce.com
    • Διαβάζουμε βιβλία. Όλα εκείνα τα βιβλία που έχουμε αγοράσει κατά καιρούς και τα έχουμε στοιβάξει στην βιβλιοθήκη μας, ήρθε η ώρα επιτέλους να τα διαβάσουμε. Αν πάλι δεν μας φτάνουν, υπάρχει πάντα η επιλογή να αρχίσουμε να αγοράζουμε ηλεκτρονικά βιβλία και να τα διαβάζουμε στο τάμπλετ, το κινητό ή το laptop μας.

      Photo: www:alltalktraining.com/
    • Ασχολούμαστε με τα φυτά και τις γλάστρες μας στο μπαλκόνι ή τον κήπο μας. Τίποτα πιο ηρεμιστικό από λίγη επαφή με την φύση…

      Photo: www.slashgear.com/
    • Ακούμε μουσική, πολλή μουσική. Ό,τι κι αν κάνουμε, μπορούμε παράλληλα ν’ ακούμε την αγαπημένη μας μουσική. Κι αν ακόμα δεν έχουμε αποκτήσει μέχρι τώρα συνδρομή σε μια μουσική πλατφόρμα που προσφέρει ανεξάντλητους μουσικούς τίτλους, μήπως τώρα είναι η ώρα;

      Photo: www:pitchfork.com/
    • Κρατάμε ηλεκτρονικό (ή μη) ημερολόγιο, αλλιώς λέγεται και blogging. Αυτές οι μέρες που ζούμε είναι ιδιαίτερες και αναμφίβολα θα μείνουν στον χρόνο. Ίσως μέσα από αυτήν την ιστορία να ξεπηδήσουν ταλέντα, εμπειρίες που αξίζει να ειπωθούν παραπέρα και ανθρώπινες ιστορίες που θα θέλουμε ν’ ακούσουμε ή να διαβάσουμε όπου κι αν βρισκόμαστε.

      Photo: www.garyvaynerchuk.com/
    • Ακούμε podcasts. Τα podcasts είναι ένας εναλλακτικός τρόπος ν’ ακούμε αντί να παρακολουθούμε σεμινάρια και διαλέξεις ή να διαβάζουμε μυθιστορήματα ή άλλα βιβλία με πολύ ζωντανό και αφηγηματικό τρόπο. Αν δεν τα έχουμε ήδη δοκιμάσει, είναι μια καλή αφορμή να πειραματιστούμε και να εξοικειωθούμε με αυτό το είδος κατεβάζοντας δωρεάν δείγματα κι αναζητώντας τις κατηγορίες που μας ενδιαφέρουν.

      Photo: www.wired.co.uk/
    • Μετά τα πρόσφατα μέτρα για αυτοπεριορισμό και την πρωτοβουλία που έλαβαν πολλά μουσεία, θέατρα και βιβλιοθήκες στην χώρα μας αλλά και ανά τον κόσμο, έχουμε πλέον την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε θεατρικές παραστάσεις, να αναγνώσουμε βιβλία, να δούμε όπερες και να περιηγηθούμε σε μουσειακούς χώρους με όχημα την ψηφιακή τεχνολογία και σύμμαχό μας την τέχνη.

      Photo: www:indianexpress.com/
    • Πόσοι από εμάς δεν παραπονιόμαστε συχνά για έλλειψη ύπνου και κόπωση που επανέρχονται συχνά-πυκνά. Η έλλειψη ρουτίνας και η πολύωρη παραμονή μας στο σπίτι μάς επιτρέπουν αν μη τι άλλο να κερδίσουμε 1-2 ώρες ύπνου παραπάνω, να κοιμηθούμε και το απόγευμα και να ξεκουραστούμε σωματικά ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις καθημερινές προκλήσεις με μεγαλύτερο σθένος και καθαρό μυαλό.

      Photo: www.popularmechanics.com
    • Ας οργανώσουμε επιτέλους τις ψηφιακές μας φωτογραφίες! Οι φωτογραφίες που εμφανίζονται διπλές και τριπλές, εκείνες που είναι κουνημένες ή θολές ή οι άλλες που απλά δεν μας χρειάζονται, είναι καιρός να διαγραφούν από την μνήμη του κινητού μας. Κάνοντας μια επιλογή των ομορφότερων φωτογραφιών μπορούμε είτε να τις εκτυπώσουμε μελλοντικά σε χαρτί και να τις ταξινομήσουμε σε παραδοσιακό άλμπουμ ή να δημιουργήσουμε μέσω διαδικτύου ψηφιακό άλμπουμ (με την δυνατότητα εκτύπωσης).
Photo: www:blog.flipsnack.com
    • Ζωγραφίζουμε. Μπορούμε να ζωγραφίσουμε παρακολουθώντας δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα, βίντεο στο youtube ή χρωματίζοντας προσχεδιασμένο πίνακα που επιτρέπει την εφαρμογή χρωμάτων σύμφωνα με αριθμημένη καθοδήγηση (να ‘ναι καλά οι ηλεκτρονικές αγορές). Επίσης, το doodling είναι μια χαριτωμένη τεχνική ζωγραφικής που θυμίζει χαρούμενα παιδικά σχέδια που δημιουργούνται χωρίς προσχεδιασμό από τον καλλιτέχνη. Η προσπάθεια για συγκέντρωση σε ένα αντικείμενο και στην λεπτομέρεια έχει αγχολυτική επίδραση για τον οργανισμό μας. Παρόμοιες ευεργετικές ιδιότητες έχει το ράψιμο και το πλέξιμο.
Photo: www:creativemarket.com
    • Παίζουμε χαρτιά, επιτραπέζια παιχνίδια, παντομίμα, θάρρος ή αλήθεια ή οργανώνουμε κυνήγι κρυμμένου θησαυρού στο σπίτι ή τον κήπο αν έχουμε μικρά παιδιά.
Photo: www:theactivefamily.org

Μένουμε σπίτι, παραμένουμε ασφαλείς!

Rate